Contract: waar op letten?

Een contract is niet zomaar een blaadje papier zonder veel gevolgen. Let dus op met het plaatsen van uw handtekening. Onderteken nooit een contract zonder dat uw advocaat dit controleerde. Of misschien vindt u een geschreven overeenkomst overbodig in uw zaak? Raadpleeg advocaat Strubbe om problemen te vermijden.

Laat u niets opdringen! Een overeenkomst kan onwettige clausules bevatten. In elk geval staan overeenkomsten bol van juridische termen die niet steeds even duidelijk zijn. Of bepalingen waarvan de draagwijdte niet voldoende gekend is. Advocaat Philippe Strubbe helpt u korte metten maken met addertjes onder het gras. Kleine lettertjes zoals de factuurvoorwaarden hebben geen geheimen meer voor u dankzij zijn deskundig juridisch advies.

Of misschien denkt u dat u als ondernemer helemaal geen geschreven contract nodig hebt? Dat u zaken kan doen in alle vertrouwen, iemand op zijn woord kan geloven, zonder enige garantie?

Helaas wijst de praktijk uit dat allerlei discussies de kop op kunnen steken, zowel in b2b-relaties als in b2c. Zonder geschreven contract maakt u bij dergelijke discussie weinig tot geen kans voor de rechtbank. Een lange en dure expertise dringt zich dan op. Een waterdicht contract en duidelijke factuurvoorwaarden zijn een must voor elk zichzelf respecterend bedrijf. Goede afspraken maken goede vrienden én zijn goed voor uw zaak.

Raadsman Philippe Strubbe onderwerpt uw contracten aan een professioneel nazicht. Een kleine investering die u veel winst oplevert, en gerechts- en andere kosten bespaart.
‘Better safe than sorry’

Nog interessanter is de abonnementsformule. Dankzij dit advocatenabonnement op maat (zie FAQ Een advocaat in uw bedrijf) komt advocaat Philippe Strubbe -op voor u gepaste momenten- langs in uw bedrijf voor allround juridisch advies. Nazicht contracten, invordering onbetaalde facturen, oplossen cashflowproblemen,… Efficiënt, zo’n flexibele en mobiele vertrouwenspersoon voor u en uw onderneming!

CONTRACT CONTACT: klik snel op voorgaande link voor advies over uw contract(en).

Neem nu CONTACT op

Cliënt aan het woord

Naar aanleiding van de uitbreiding van onze bedrijfsactiviteiten bleef onze administratie liggen. Advocaat Strubbe kwam zelf langs op het bedrijf. Zo bespaarde hij ons tijd, aanmaningen en boetes.

- D.M. (bedrijfsleider)